.
Transport GRATUIT pentru comenzile cu o valoare mai mare de 300 ron !!

Dezvoltare pe grupe de vârstă

Dezvoltare pe grupe de vârstă
Noi, ca parinti, evoluam incredibil de mult in perioada în care ne preocupă problemele copilașului, învăţăm atât de multe lucruri şi totul se întâmplă într-un timp relativ scurt.
 
Practic, nici nu observăm cât de mult evoluăm în tot acest proces.

Iar în acest proces învățăm, în sfârşit, că a ne dori "un copil perfect" nu aduce nimănui vreun beneficiu.
 
În schimb, este de dorit un copil cu o dezvoltare armonioasă, corectă, cu şanse de împlinire în toate cele trei aspecte ale vieții: social, emoţional şi profesional.
 
Iată ce presupune această dezvoltare pe grupe de vârstă.
 
Vârsta 2-4 ani:
 
- cunoaşte mediul în care trăieşte;
- se adaptează uşor în alt mediu decât cel de acasă;
- acceptă despărțirea de părinte şi devine mai independent
- are o curiozitate semnificativă;
- cunoaşte primele emoții: încrederea, ruşinea, vinovăţia, mândria, bucuria, tristeţea;
- îşi controlează răbdarea şi alocă timpul necesar învăţării;
- refuză ceea ce nu îşi doreşte într-un mod ferm şi clar;
- gradul de empatie creşte;
- discută cu celelalte persoane adulte fără probleme, îşi înfrânge timiditatea;
- îşi cunoaşte sexualitatea şi manifestă o curiozitate aparte față de sexualitatea lui/ei sau a celuilalt sex, dar fără tensiuni emoţionale, ci cu înțelegerea mai degrabă a perfec
- țiunii naturii şi a funcționalității acesteia;
- spre patru ani, începe să îşi spună propria părere referitor la lucruri simple; înțelege cadrul standard al comportamen- tului şi va şti când exagerează sau când nu se încadrează.
 
Vârsta 4-6 ani:
 
-apartenenţa socială sau integrarea în societate;
- descoperă că este diferit de ceilalți;
- conştientizarea comportamentului; devine mai responsabil;
- începe să îşi stăpânească emoțiile;
- apariţia sentimentelor şi emoţiilor estetice,va aprecia ce e frumos şi ce e urât;
- respectă regulile unui joc;
- acceptă cu greu atunci când pierde, dar acceptă;
- comunică cu ușurință cu persoanele adulte concentrându-se pe subiect;
- dezvoltă noi emoții;
- dezvoltă ambiția;
- participă cu plăcere la un mic proiect şi caută să învețe pe parcursul desfăşurării lui;
- e conştient că este o persoană capabilă să realizeze mici proiecte;
- creează din nimic cea mai frumoasă jucărie;
- reuşeşte să atragă şi alte persoane în jocul lui;
- are o mare dorință de cunoaştere şi de a-şi birui limitele proprii devenind „mare";
- este între două dorințe contradictorii, aceea de autonomie şi aceea de protecție din partea familiei.
 
Vârsta 6-8 ani:
 
- reuşeşte să își facă prieteni cu ușurință;
- are o abilitate crescută în a interacționa cu ceilalţi;
- reușește să se integreze într-un grup cu uşurinţă;
- înţelege pe deplin regulile unui joc sau ale unei activităţi şi creează altele noi, dacă este cazul;
- începe să înțeleagă punctul de vedere al celeilalte persoane şi îl acceptă;
- devine mai responsabil cu lucrurile şi cu activitățile lui zilnice;
- are încredere;
- acceptă atunci când pierde şi îşi va dori să câştige cu următoarea ocazie;
- învață din experiența de a pierde;
- învață să mintă şi să îşi atribuie obiecte care nu îi aparțin;
- îi place să meargă la şcoală;
- învață să profite de oportunitățile mediului în care trăieşte atât la şcoală, cât şi acasă;
- dezvoltă un proiecțel de unul singur, cere ajutorul doar în momentul în care își dă seama că are nevoie de ajutorul unui adult;
- trece prin tot spectrul emoțiilor şi învaţă să şi le gestioneze;
- este foarte interesat de mediul înconjurător şi învață despre acesta cu o uşurinţă debordantă;
- înţelege noțiunea banilor;
- îşi asumă rolul de sprijin în cadrul familiei prin asumarea anumitor sarcini simple: să cumpere ziarul, pâinea etc.
- are o pasiune pentru colecții;
- îşi planifică pe termen scurt activitățile;
- îşi creează primele obiective în viaţă;
- citeşte de unul singur şi îi face plăcere;
- învață să îşi caute singur informația de care are nevoie;
- are curiozitate şi dorință de cunoaştere inepuizabile în diferite domenii şi dezvoltă pasiune în cel puțin un domeniu dacă este susţinut în această direcție de ceilalți.
 
Vârsta de 8-10 ani:
 
- sunt interesaţi de activități competitive şi, în special, de cele sportive;
- îşi asumă responsabilitatea propriilor actiuni;
- încep să vadă imperfecțiunile adulților;
- apare conştiinţa de sine; adoptă propriul stil vestimentar;
- preocupați de corectitudine;
- se plâng, atunci când e cazul, de lipsa echităţii;
- manifestă dorința de a face propriile alegeri;
- îşi manifestă ataşamentul de prieteni;
- încep să lucreze independent;
- apreciază dacă părintele are încredere în ei;
- îşi susţin punctul de vedere cu fermitate şi argumentează;
- sunt mai puțin egocentrici;
- manifestă interesul pentru a petrece mai mult timp în aer liber;
- problemele de corectitudine devin rezolvabile;
- îşi dezvoltă umorul;
- îşi controlează pe deplin emoțiile;
- poți dezvolta o conversație constructivă pe un subiect citit sau o lecție de clasă;
- minimalizează sau sfidează autoritatea părinților;
- sentimentele de bine şi de rău ajung la maturitate;
- rezolvă probleme sociale;
- îşi dezvoltă pasiunea;
- sunt cooperanți, competitivi şi iscoditori;
- se concentrează perioade îndelungate asupra unei activităţi;
- au un apetit crescut în finalizarea sarcinilor;
- îşi planifică singuri activităţile şi ştiu să
- ceară ajutorul dacă e nevoie;
- sunt interesaţi de viața reală şi de evoluţia personală atât la școală, cât şi în relațiile cu ceilalţi;
- îşi aleg singuri activitățile extraşcolare la care doresc să participe;
- dezvoltă tendințe de gândire social-filozfică cu accente pe etică, calități, valori şi iau atitudine atunci când principiile sunt încălcate de către alţii.

Sunt convins că în orice situație putem îmbu- nătăţi dezvoltarea copiilor noştri.
 

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!